• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка педагога-організатора

У Свеській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1 Ямпільського району існує учнівське самоврядування. Його члени - учні 5 -11 класів.

Важливим принципом самоврядування є гасло: «Пропонуй! Плануй! Організовуй! Виконуй!», яке є незмінним супутником у житті членів учнівського самоврядування.

Учнівське самоврядування сприяє формуванню у школярів громадянської позиції , організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незмінним помічником педагогів. Шкільне учнівське самоврядування дає можливість учням самостійно визначати лідерів, розробляти план позакласних заходів, аналізувати проведену роботу, брати участь у шкільних заходах, самостійно складати сценарії, проводити дні самоврядування, вечори відпочинку.

Основними заповідями органів учнівського самоврядування є : «Знайди мету в житті», «Люби своїх близьких», «Допомагай людям», «Роби добро».

У нашій школі важливим фактором початку розвитку органів учнівського самоврядування є дитячо-юнацькі об’єднання . На базі закладу створено: «Барвінкову країну» (1-4 класи), «Республіку Веселкову» (5-7 класи).

Дитяче об'єднання «Барвінкова країна» – це об’єднання молодших школярів віком від 6 до 10 років, які за бажанням класами об’єднуються у містечка.

Жителі «Барвінкової країни» називаються барвінчатами. Вищим органом барвінкового загону є збір, який планує та оцінює роботу ради загону і кожного члена об’єднання. У країні є свої традиції, закони, символіка.

Кожен загін має власну назву : « Пізнайки», «Мандрівники», «Знайки», «Чомучки» та знаки розрізнення: емблеми, девізи.

"Пізнайки"

"Здобуваймо більше знань

Хлопчики й дівчата!

Недарма ж нас звуть усіх

Юні барвінчата!"

"Мандрівники"

"Ми-команда корабля

І надійна, й ділова.

У нас талантів водограй,

Який хочеш вибирай!"

"Чомучки"

Сонце сяє в небесах

Ми - веселий дружній клас!

Разом будемо рости,

Дружбу нашу берегти!"

«Дзвіночки»

"Якщо хочеш будь щасливим,

То ніколи не сумуй,

Будь допитливим, активним,

Вчись творити, фантазуй!"

На чолі кожного барвінкового загону стоїть командир, який обирається на організаційному зборі загону. На лінійках командири загонів здають рапорти .

Загін ділиться на мікрогрупи (5-7 учнів). Кожна мікрогрупа має творче доручення: ( квітникар, бібліотекар, господар, затійник, санітар). Творче доручення – це і справа, і відповідальність. Воно сприяє вихованню наполегливості, самостійності, організованості, уміння доводити справу до кінця.

Вожатими барвінкових загонів є учні 5-7 класів.

Щомісяця для жителів «Барвінкової країни» проходять лінійки-конкурси, змагання, гра: робочі, урочисті.

Подорожуючи країною, діти стають учасниками різноманітних конкурсів, ігор, свят, набувають нових знань і умінь, навчаються діяти спільно, турбуватися один про одного, допомагати всім, хто цього потребує.

До того ж, вони знайомляться з основними законами життя, звичаями, традиціями, а працюють за такими напрямками:

1. “Моя родина, Україна”
(вивчення народознавства, краєзнавства)

Швидше, хлопче, повертайся,
Треба все барвінку знати,
Розпитай, почуй, дізнайся,
В дідуся, у мами й тата.
Знайдеш тайну калинову
В скрині кожної родини:
Казку, пісню, чисту мову,
Долю неньки – України.

2. “Рости розумним, працелюбним”
(оточення турботою тих, хто її потребує)

Гей, барвінки, любі братця,
Досить пустощів і сміху,
Руки загартує праця, розум загартує книга.

3. "До кришталевих криниць"
(ознайомлення з живою природою)

Де барвінків гурт ступає,
Сяє сонце променисте,
Веселкові барви грають,
Б’є вода джерельно чиста.

4. "У колі друзів"
(налагодження стосунків з усіма жителями Барвінкової країни)

У Барвінковій країні
Дуже добрі й чесні діти:
Всіх дорослих поважають,
Й меншеньким допомагають

5. “Рости сильним, міцним, здоровим”
(фізичне загартування, зміцнення здоров’я)

Як барвіночок росою,
Вмийся вранці, приберися,
Руки в бік, над головою,
Відштовхнися, підтягнися.
Нежить – грип слідкує пильно,
Ходить, бродить по оселям.
Не лінуйся бути сильним,
І здоровим, і веселим.

6. “Подорож у світ прекрасного”
(розкриття та розвиток своїх талантів, здібностей)

Усміхнися, потисни руку,
Стань у коло барвінкове,
Хай лежить в дарунок другу,
Щира пісня, добре слово.

ЗАКОНИ, ЗА ЯКИМИ ЖИВУТЬ БАРВІНЧАТА

1.Барвінок природи є син, охороняє птахів і тварин.

2. Барвінок до праці завзятий, бавитись вміє і вміє читати.

3. Барвінок дружить зі спортом, хоча і не ставить всесвітніх рекордів .

4. Барвінок спішить на підмогу, лагідний він не образить нікого.

5. Барвінок вміє дружити і чесним іменем дорожити .

Про роботу з організації учнівського самоврядування

у Свеській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1

2019-2020 н.р.

Учнівське самоврядування – це співпраця в єдиному колективі учнів і вчителів, спрямована на вирішення проблем і питань, що постають в учнівському колективі.

Учнівське самоврядування сприяє формуванню у здобувачів освіти лідерських, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незмінним помічником педагогів.

Протягом 13 років у школі працює учнівське самоврядування. Голову самоврядування, президента школи, обирають діти шляхом демократичних виборів. Куратором призначається педагог-організатор Харченко Ірина Олександрівна . За минулі роки є певний позитивний досвід роботи за даним напрямком.

Шкільне учнівське самоврядування дає можливість учням самостійно визначати лідерів, розробляти план позакласних заходів та брати в них участь, аналізувати проведену роботу, самостійно складати сценарії свят, проводити дні самоврядування, вечори відпочинку.

Управляє шкільним самоврядуванням президент школи. Він обирається таємним голосуванням. Але перед тим, як потрапити на пост президента, він повинен скласти свою програму. Вимоги до президента: всебічно розвинена особистість, має авторитет серед учнів і вчителів, небайдужа до шкільного життя, вміє захистити права учнів школи.

Так, у цьому навчальному році кандидатами в президенти були представлені дві кандидатури: Тимошенко Валерія, учениця 7 класу і Ашихмин Олександра, учениця 8 – А класу. Голосували учні 5 -11 класів.

Для голосування були створені бюлетені на кожного учня. Вибори проходили чесно. Під час підрахунку голосів була створена комісія. Більше голосів отримала учениця 8-А класу Ашихмин Олександра. Вона стала президентом школи. А Тимошенко Валерія - заступником президента.

На шкільних зборах обираються голови центрів і їх члени, враховуючи інтереси школярів. Таким чином президент школи, заступник, голови центрів, старости класів є членами шкільної ради. Рада учнівського самоврядування спільно з педагогом-організатором складає план роботи на навчальний рік , який може коригуватися.

Основним і вищим органом учнівського самоврядування є шкільні збори всіх учнів, які проходять 2 рази на рік (на початку навчального року і на прикінці року.

Шкільні центри є виконавчим демократичним органом самоврядування учнів школи, який покликаний сприяти формуванню у них свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків.

У школі створено шкільні центри, які мають вісім підрозділів: «Відпочинок», «Милосердя», «Чистота і порядок», «Правознавець», «Спортсмен», «Юнпрес», «Книголюб», «Психолог».

Центр «Правознавець» - слідкує за поведінкою в школі, відвідуванням учнями занять, проводить рейди під назвою "Операція «Урок»".

Центр «Чистота і порядок» - проводить контроль за чергуванням учнів по школі, складає графік чергування на півріччя. Проводилися бесіди «Твій зовнішній вигляд», «Дрескод у школі » та рейд «Шкільна форма».

Центр «Книголюб» - працює протягом усього року. Проводиться рейд-перевірка «Живи, книго!». Випускаються блискавки за результатами перевірки. Усі учні брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Збережемо зелене дерево», "Подаруй підручник школі", "Найкращий читач". Члени цього центру допомагають в організації та беруть участь у проведенні свят до Дня книги. Допомагають оформленню книжкових виставок.

Центр «Милосердя» - волонтерський загін "Патріот"- готували програму для мешканців психоневрологічного центру смт. Свеса, організовують зустрічі з ветеранами Другої Світової війни , з воїнами АТО, було проведено акцію «Милосердя» (збір теплого одягу, іграшок, подарунків, написання арт-листів, виготовлення поробок для воїнів ООС, створюють флеш-моби до Дня Гідності і Свободи, національно-патріотичні ігри, вікторини, лепбуки, диспути, хвилини мовчання. Допомагали у створенні куточка «Герої сучасності серед нас».

Центр «Юнпрес» - систематично випускаються тематичні газети, члени центру беруть участь у районних виставках-конкурсах малюнків і плакатів «Майбутнє без СНІДу», конкурсі новорічних плакатів, випуск листівок із привітаннями вчителям, буклетів «Ми - за здоровий спосіб життя».

Центр «Відпочинок». Саме він займається організацією дозвілля : «Свято квітів», «Осінній ярмарок», «Святковий концерт до Дня вчителя», «Привітання працівників держлісгоспу», «Осінній калейдоскоп», проєкт "Ретро 80", «Новорічні свята», «Гра-подорож до Барвінкової Країни», проєкт «Нумо, дівчата!», "Нумо, хлопці!", «День відкритих дверей», виступ агітбригади «За здоровий спосіб життя ».

Центр «Спортсмен» є помічником в організації та проведенні Тижня фізичної культури і спорту, де проводилися «Веселі старти», легкоатлетичний крос. Учні школи є активними учасниками ігор та змагань з баскетболу, волейболу, футболу, як шкільного, так районного рівнів.

Центр «Психолог » - це шкільна служба розв’язування конфліктів.

Брали участь в акціях: «Виховуємо толерантність», «Скажемо СНІДу – НІ!» та у спт «Стратегія лідерства».

Старостат – координує роботу класних колективів, допомагає тісніше співпрацювати учнівському колективу з шкільним учнівським самоврядуванням. Щопонеділка , після 2 уроку, проходять збори старостату всіх класів, на яких вони отримують завдання на тиждень.

Добре і відповідально працюють старости класів, допомагають в роботі своїм класним керівникам і педагогу-організатору. Проявляють толерантність, цілеспрямованість, свідоме ставлення не тільки до своїх прав, але й обов’язків .

Результатом діяльності учнівського самоврядування є взаємодія всіх видів самоврядування в школі, творча співдружність із громадськими організаціями, рівень стану самоорганізації, самостійності, самодіяльності, дисциплінованості.

Отже, справжня участь у діяльності учнівського самоврядування виявляється не тоді, коли учень за чиєюсь вказівкою або волею бере участь у різних справах, виконує громадські доручення, приймає рішення та організовує їхнє виконання, а й тоді, коли ця участь, це виконання є дійсно самодіяльними і правомочними.

Планую у подальшому:

· сприяти активному розвитку учнівського самоврядування;

· методично правильно готувати учнів до роботи в органах самоуправління;

· надавати постійну практичну допомогу учнівському активу з питань планування роботи, проведення засідань, рейдів, акцій, заходів;

· створити умови для постійного пошуку, цікавих форм організаторської роботи, вдосконалення методів роботи з учнівським активом, структури органів учнівського самоврядування школи;

· надавати консультативну та методичну допомогу шкільному активу, учням - лідерам, учням - волентерам з проблем організації цікавих справ, акції, випуску шкільної газети, навчання активу;

· нагороджувати активних членів самоврядування, переможців змагань, оглядів-конкурсів, виставок та інше;

· залучати батьківську громадськість до роботи самоврядування;

· ширше висвітлювати роботу органів учнівського самоврядування в засобах масової інформації.

Протягом 2019 -2020 навчального року

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-b12b0d1fe000f3eb001f3489742e31c4-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-254f38cef745197db75f61c5cf7ce06f-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-29f054c5fd52accac4bc0a1c19597444-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-4107ad085b60bdbda8f6fa8675702726-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-7831f296002e1a6eceecedfa4c239999-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-8835745f5822f7a40aa27a8744a854cf-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-88f86159bf13b42ea028d3c885d8d096-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-b5b54e0042591cbc9555f32fba6236f7-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-c0c4a24ff5acb21ed4c643e085ba94d4-V.jpg

/Files/images/16_dnv_proti_nasilstva/IMG-cbf59df0b0b622cf4820cee007e4d969-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 215

Коментарi