• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • На допомогу батькам та учням

Шановні батьки, вчителі, учні!

Ми відкриваємо нову рубрику "Запитуйте - відповідаємо"

Консультації проводять:

практичний психолог та соціальний педагог Лайко Ірина Павлівна.

Дитячі заповіді для батьків

  • Дорогі батьки, пам´ятайте , що ви самі запросили мене до своєї родини. Колись я залишу батьківську оселю, але доти навчіть мене, будь ласка , мистецтва бути людиною.
  • У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені: що, коли і чому кожен із нас у ньому має робити.
  • Мої рученята ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я застеляю ліжко, малюю, пишу або кидаю м´яча.
  • Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб.
  • Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене – лише мої вчинки.
  • Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них вчився. Тоді я зможу сам приймати рішення у дорослому житті.
  • Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання відповідно до ваших очікувань.
  • Я вчусь у вас всього: слів, інтонацій, голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене, будь ласка, найкращого. Пам´ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати одне одному.
  • Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
  • Любі мої, я вас дуже люблю! Покажіть мені, що ви також мене любите.

Основні правила

батьківської поведінки в організації навчання

    1. Сприяйте дитячій самостійності. Що самостійнішою буде дитина, то краще вона зможе працювати у школі. Хваліть дитину за самостійні дії.
    2. Якщо ваша дитина потребує допомоги, спонукайте її до самостійних спроб вирішення проблем. Допоможіть їй лише підказками. Не піддавайтесь їй і не робіть за дитину те, що вона здатна виконати і сама.
    3. Дайте своїй дитині працювати над матеріалом удома самостійно.
    4. Визнавайте досягнення дитини. Хваліть, а не докоряйте. Не обмежуйте схвалення критикою: «9 – це, звісно, чудово, але без тих двох помилок могло бути і 12».
    5. Не ставте перед дитиною завищених вимог, вищих, ніж у вчителя.
    6. Будьте зразком для дитини. Вимагайте від неї не більше, ніж від себе. Не примушуйте її читати художню літературу, якщо не читаєте самі.
    7. Говоріть позитивно про школу, вчителів. Якщо ви маєте претензії до вчителів, не варто обговорювати це при дитині.

Багатий світ емоцій дитини...

Тривожна дитина

Тривожність — це індивідуальна психологічна особливість, яка виявляється в підвищеній схильності почуватися занепокоєним за будь-яких життєвих ситуацій, у тому числі тих, які взагалі не можуть викликати тривоги.

Як розпізнати тривожних дітей?

1. Їх відрізняє надмірне хвилювання, при чому іноді вони бояться не самої події, а її передчуття.
2. Часто вони очікують найгіршого.
3. Діти відчувають себе безпорадними, остерігаються грати в нові ігри, приступати до нових видів діяльності.
4. У них високі вимоги до себе, вони надто самокритичні.
5. Рівень їх самооцінки низький, такі діти насправді думають, що гірші інших у всьому, що вони негарні, нерозумні, незграбні.
6. Вони шукають підтримки, схвалення від дорослих у всіх справах.
7. Постійно хвилюються.
8. Важко концентрують увагу на чомусь.
9. М`язове порушення (наприклад, в області обличчя, шиї).
10. Роздратованість.
11. Порушення сну.

Тривожні діти почуваються безпомічними, бояться розпочинати нові види діяльності, мають незначний досвід спілкування порівняно з однолітками. Як наслідок — рівень самооцінки дитини знижується. Для них характерними є також і соматичні проблеми: біль у животі, головний біль, запаморочення, спазми в горлі, утруднений поверхневий подих; під час проявів тривожності вони часто відчувають сухість у роті, клубок у горлі, слабкість у ногах, прискорене серцебиття. Як правило, тривожні діти не повідомляють про свої проблеми відверто, а іноді навіть приховують їх.

Чому дитина стає тривожною?

Рівень тривожності дитини багато в чому залежить від тривожності дорослих, які її оточують: висока тривожність педагога або батьків передається дитині.
Тривожність дітей може підвищуватися і в тому разі, якщо батьки незадоволені своєю роботою, житловими умовами, матеріальним становищем тощо.
Причинами тривожності та пасивності можуть бути:
• неуважність батьків,
• напружені емоційні обставини вдома,
• суперечливі вимоги дорослих, а також дитячі страхи. -- відсутність у дітей відчуття фізичної безпеки;
• відкидання і ворожість, що демонструються дорослими;
• дитина, як дзеркало, відображає батьківські тривоги;
• до дитини пред'являються завищені вимоги;
• авторитарний стиль спілкування дорослого з дитиною;
• негнучка, догматична система виховання;
• несприятливі мікросоціальної та побутові умови;
• протиріччя між високими домаганнями, викликаними захвалювання і реальними можливостями дітей.
Наслідком збільшення тривожності у дитини є зниження рівня її самооцінки, яке, у свою чергу, спричиняє зниження навчальних досягнень, закріплення неуспіху. Непевність у собі викликає в дитини бажання бездумно дотримувати вказівок дорослого, пасивність, формальне засвоєння здобутих знань, острах виявити будь-яку ініціативу.

Як краще спілкуватись з тривожною дитиною?


• Звісно, усім дорослим відомо, що не можна порівнювати дітей одне з одним.
• Крім цього, під час виховання таких дітей бажано уникати будь-яких змагань і видів діяльності, умовами яких є порівняння досягнень одних дітей із досягненнями інших. У ситуації з тривожною дитиною краще порівняти досягнення дитини з її ж результатами, які було отримано, наприклад, тиждень тому. Навіть якщо дитина зовсім не впорається із завданням, у жодному разі не можна говорити, що вона виконала його гірше за решту дітей.
• Виховуючи тривожних дітей, не рекомендується також робити щось таке, що передбачає врахування швидкості;
• не можна підганяти та квапити їх;
• необхідно, як ми вже згадували, уникати змагальних моментів під час повсякденної діяльності та ігор.
• Включення дитини в будь-яку нову ситуацію повинно відбуватися поступово, починаючи з поетапного знайомства з людьми, повідомлення правил, умов, звикання до приміщення та ін.
• Важливо хвалити таких дітей навіть за незначні успіхи, відзначати їх у присутності інших людей — це підвищує самооцінку тривожної дитини. Похвала обов'язково повинна бути щирою, тому що діти гостро реагують на фальш; дитина обов'язково повинна знати, за що її похвалили.
• Намагайтеся робити дитині якнайменше зауважень. Будьте послідовними у своїх діях, не забороняйте дитині без будь-яких причин те, що дозволяли їй раніше.

Як підвищити самооцінку дитини?

• Безумовно приймати її.
• Активно слухати її переживання і потреби.
• Бувати разом (читати, грати, займатися).
• Не втручатися в її заняття, з якими вона справляється.
• Допомагати, коли просить.
• Підтримувати її успіхи.
• Ділитися своїми відчуттями (довіряти).
• Конструктивно вирішувати конфлікти.
• Використовувати в повсякденному спілкуванні привітні фрази. Наприклад: «Мені добре з тобою, я рада тебе бачити...», «Добре, що ти прийшов...», «Мені подобається, як ти...», «Я по тобі скучила...», «Ти, звичайно, справишся...», «Як добре, що ти у нас є».
• Обіймати не менше чотирьох, а краще по 8 разів на день.

Шановні батьки, будьте уважними до своїх дітей!
Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальність, особлива і неповторна!

5 вправ, що допоможуть учням заспокоїтись

Прості вправи, які допоможуть покращити самоконтроль, навчать справлятися з тривогою, сприятимуть концентрації та розумовій діяльності учнів.

Коли дитина пережила сильний стрес (іспити, розлучення батьків, смерть когось із близьких і список можна продовжувати безкінечно), її досвіду замало для відновлення контролю над собою, думками та здатністю навчатися. Вправи, про які ми сьогодні поговоримо, допоможуть учням навчитися контролювати емоції. Загалом, ці методики будуть корисними всім дітям, яким потрібно швидко налаштуватись на навчання та розвинути навички самоконтролю, нейтралізації тривожного стану.

Дихання та рухи

Навчайте дітей правильно дихати та спонукайте рухатись, адже це допоможе краще зрозуміти своє тіло. Мова йде про дихальні та фізичні вправи, що сприятимуть швидкій нормалізації стану нервової системи. Не забувайте, чим більше вони тренуються, тим легше їм буде звертатися до цих ресурсів під час дискомфортних ситуацій.

Найпростіша вправа – глибоке дихання животом. Під час виконання цієї вправи учні стоять прямо, ноги на ширині плечей, очі закриті. Задайте їм ритм рівного глибокого дихання. М’язовий релакс – допомагає дітям відчути своє тіло. Її суть полягає у зумисному напруженні м’язів тіла у чергуванні з розслабленням з голови до ніг.

Вправи для швидкого розслаблення

Діти можуть сидіти на стільцях, кожен пункт можна виконати декілька разів. Нагадуйте про рівномірне дихання:

Сядьте на стілець рівно, не перехрещуючи ноги. Якщо хочете, можете закрити очі. Порухайте пальцями ніг, стисніть їх сильно та повільно розслабте.

Піднімаємось вище до литок. Тримайтесь за стілець, відірвіть п’яточки від підлоги та напружте ікри. Поволі, а далі розслабте ноги.

Напружте прес, а потім розслабте живіт.

Відведіть плечі назад, напружте спину. Розслабтесь.

Стисніть пальці у кулак сильно-сильно, наче схопили щось. Відпустіть. Стисніть руки у кулак та притисніть до себе. Плечі підтягніть до рук та розслабтесь.

Потрясіть руками, відчуйте легку напругу у м’язах.

Слухання

Дуже простий та ефективний прийом. Хай учні спокійно сидять за столами, закривши очі. Попросіть відкинути думки та зосередитися на навколишніх звуках. Нехай прислухаються до всього, що відбувається навколо. Потім встановіть таймер на одну хвилину. Вони зможуть почути, як грюкнули двері сусіднього кабінету, як за вікном співають птахи, цокання годинника, гудіння процесора комп’ютера і багато чого іншого, чого не чули через постійний гамір у кімнаті, через шум своїх думок. Коли час закінчиться, попросіть учнів прокоментувати, як саме змінився їх стан.

Острівець безпеки

У кожної людини є місце, де вона відчуває себе повністю захищеною. Це може бути уявний або ж справжній куточок у будь-якому місці на планеті. Одного разу знайшовши свій острівок безпеки в дитинстві, у дорослому житті будеш повертатися до нього. Нехай діти пригадають, де вони почувають себе у безпеці чи де їм хотілося б бути у моменти, коли тривожно, страшно. Дайте школярам декілька хвилин, аби відчути себе повністю захищеними чи просто спокійними у тому чарівному місці. Є діти, котрі не можуть знайти нічого подібного? Запропонуйте їм уявити приємні речі: галявина у лісочку біля струмка, пляж біля тихого моря тощо.

Малюнки та розмальовки

Процес малювання та розмальовування картинок, як відомо, може стати чудовим заспокійливим. Більш того, такі прості вправи допомагають сконцентрувати увагу та налаштувати на подальшу серйозну діяльність. Дозвольте вашим дітям створити щось прекрасне та відволіктися від хаосу буднів. Така концентрація допоможе дитині відволіктися від саморуйнівних думок після кризових ситуацій (невдача на контрольній, почуття провини через сварку батьків, сварка з другом). Учні можуть самостійно обирати тему малюнка, а можете й ви запропонувати. До речі, чому б вам не приєднатися до виконання цієї вправи? Деякі заготовки ви можете скачати в бібліотеці.

Вивчення свідомості через письмову творчість

Давно доведено, що можливість написати про свої почуття – відмінна вправа для розслаблення та вивчення себе. У неї є додаткова перевага – надання можливості усім учням відтворити найбільш тяжкі проблеми, подивитися на них з іншої точки зору та знайти шлях для подолання дискомфорту. Нехай вони пишуть про все, що відчувають, не створюйте обмежень у об’ємах, способах втілити задум. Вони можуть складати списки, писати прості листи, вірші, есе, оповідання, більш того, це може бути просто набір слів чи фраз.

Інколи діти відчувають труднощі з тим, з чого почати. Допоможіть їм, підкажіть такі варіанти: «Речі, що роблять мене щасливим (сумним, сердитим)...», «Одна з кращих історій, які я коли-небудь чув...», «Моє улюблене місце...».

Один із варіантів можна використовувати й для вправ, які допоможуть сконцентруватися на хорошому: «10 речей, які я люблю найбільше». Ми підготували шаблон, який ви можете роздрукувати та роздати дітям (1 аркуш розраховано на двох дітей).

До речі, всі ці прийоми та вправи, про які ми говорили, однаково ефективні для дітей та дорослих. Вчителі часто перебувають у стані стресу, тому інколи потреба розслабитись є вкрай необхідною.

Джерело: На Урок

Корисні поради батькам: Як налаштувати дітей на дистанційне навчання

Перша та найголовніша порада - зберігати спокій і не панікувати

Перше і найголовніше - це спокій! Не потрібно панікувати, адже настрій дорослого та його ставлення до процесу віддзеркалюється на дитину.

Дуже важливо, щоб батьки налаштовували психологічно дітей на навчання. Діти, особливо в молодшому шкільному віці, сприймають навчання через призму сприйняття батьків, якщо батьки ставляться до навчання - "О боже, це жах!" - знову будуть емоційні навантаження. Важливо батькам видихнути і спокійно до цього ставитися, тоді і діти це будуть сприймати в ігровому форматі.

По-друге - для більш продуктивної співпраці можна організувати систему мотивації, яка буде додатковим стимулом навчатись. Корисно буде навіть вигадати різні бонуси із фінальним, головним призом.

По-третє, робочий графік. Він особливо актуальний для дітей старшого шкільного віку.

Для підлітків важливо вміти організовувати свій робочий день, мати розпорядок дня і вміти організувати свій тайм-менеджмент.

Четверта рекомендація - правильно організувати робочий простір.

Важливо щоб на робочому місці дитини не було нічого зайвого, на що дитина може переключатись. Добре, якщо це буде окрема кімната, де дитина може сидіти за столом, а не лежати на ліжку разом із ноутбуком. Але якщо кімнати немає, то варто подбати, аби дитина навчалась сидячи, бо у лежачому, розслабленому положенні сконцентруватися на навчанні неможливо.

Наостанок, видалити з голови усе зайве. Можна подивитися разом якийсь кумедний ролик або коротенький мультик, який допоможе посміятися від душі. 5 хвилин такої психотерапії на день - і всю напругу дистанційного навчання як рукою зніме!

Кiлькiсть переглядiв: 5424

Коментарi

  • Joedrimb

    2017-12-02 04:57:46

    write my essay online pay for essay online write essays online [url=https://essayonline.us.com]essay online[/url]...

  • Jamesdrimb

    2017-12-02 02:56:29

    assignment essay help buy college essays online college essay [url=https://collegeessay.us.com]law essay help[/url]...

  • Online Payday Loan

    2017-12-02 00:14:45

    quick payday loans online payday loans quick cash quick loans [url=https://quickloans.us.com]quick loans[/url]...

  • Joedrimb

    2017-12-01 16:10:24

    college essay online college essay helper college essay writing help [url=https://collegeessay.us.com]college admission essay help[/url]...

  • Jamesdrimb

    2017-12-01 15:31:23

    onlineloans.us.com Discover More Here online loans [url=https://onlineloans.us.com/]online payday loan lenders[/url]...

  • Personal Loans

    2017-12-01 12:54:44

    short term loans for bad credit get a loan with no credit short term fast cash loans [url=https://shorttermloans.us.com]easy loans no credit check[/url]...

  • Jamesdrimb

    2017-12-01 03:43:18

    write college essay essay homework help college essays [url=https://collegeessay.us.com]college essay[/url]...

  • Loans For Bad Credit

    2017-12-01 01:19:39

    payday loans for bad credit payday loans for bad credit uk personal loans with bad credit [url=https://badcreditpersonalloans.us.com]long term personal loans for bad credit[/url]...

  • Jamesdrimb

    2017-11-30 22:06:47

    short term payday short term loans no credit check no fees short term cash loans [url=https://shorttermloans.us.com]instant payday loans online[/url]...

  • Jamesdrimb

    2017-11-30 20:30:12

    Related Site buy essay college essays online [url=https://essayonline.us.com]write my essay online[/url]...